۱۰ نکته برای انتخاب مکان رویداد – قسمت دوم

مکان رویداد

در پست قبلی در مورد این موضوع صحبت کردیم که انتخاب محل مناسب، تصمیم مهمی است که بیشترین تاثیر را بر رویداد شما دارد و برای اینکه این تصمیم به درستی گرفته شود بهتر است مواردی را در انتخاب مکان مورد نظرمان مدنظر قرار دهیم. در پست قبلی این ۵ مورد را مطرح کردیم: هزینه، مکان، محیط، سرویس ها و امکانات و ظرفیت. در این پست به ادامه موارد قبل می پردازیم.

۶- پارکینگ:

آیا پارکینگی اختصاصی دارد ؟ پارکینگی در محوطه نزدیک به محل رویداد یا فضای مناسبی جهت پارک اتوموبیل دارد؟ اگر این موارد نیست، امکانش هست پارکینگی را در اطراف بتوانید اجاره کنید.

۷- طرح بندی:

حتی اگر در پروسه طراحی رویداد محل مناسب برگزاری را پیدا کرده باشید باز هم باید به دنبال ایده ای در مورد نوع فعالیت هایی که قرار است در این رویداد داشته باشید، بگردید. یکبار کل فرآیند رویداد را برای خود تکرار کنید و مرحله به مرحله با طرح، قدم بردارید و به نکات مهم توجه کنید و انها را یادداشت کنید.

این برنامه ریزی و طرح بندی بعضی جوانب را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • جریان ترافیک: با خود فکر کنید که کدام قسمت ها حجم ترافیک بالایی خواهند داشت؟ درب های ورودی؟ قسمت ثبت نام؟ چگونگی چیدمان داخلی میز و صندلی ها را به هنگام انتخاب محل بر اساس مواردی که به انها برخورد کردید، در نظر بگیرید.
  • فعالیت های رویداد: اگر قرار است سخنران داشته باشید باید Stage و در صورت لزوم ارائه دمو داشته باشید.

۸-دسترس پذیری:

یعنی همه اشخاص مخصوصا افراد با نیازهای خاص بتوانند به ساختمان برگزاری رویداد دسترسی داشته باشند بدین منظور باید بدانید مخاطب شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند؟

۹- سیستم صوتی:

آیا تا به حال در رویدادی حضور داشته اید که صدا بسیار بلند بوده و شما در شنیدن صدای دیگران به مشکل برخورده باشید به حدی که گوش هایتان را بگیرید.

همه این ها به دلیل امکانات صوتی نامناسب است. درست است که این مورد همه رویداد شما نیست اما می تواند تاثیر بسزایی در کارایی جلسه و استفاده مناسب افراد داشته باشد. همانطور که می بینید موارد زیادی است که باید در نظر بگیرید. اما اگر به این ۹ مورد توجه نمایید محل بسیار مناسب و کاملی برای رویداد خود خواهید یافت.

بعد از اینکه مکان مناسب را پیدا کردید حال نوبت ان است که مخاطبان خود را با اطلاعات بروز آگاه نمایید و از فیدبک های آنها استفاده نمایید.

۱۰ نکته برای انتخاب مکان رویداد – قسمت اول

مشاهده مکان های مناسب برای برگزاری رویداد

——————————————————————————

تیم پشتیبانی ایوِیس مشتاقانه منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان می باشد. هر گونه سوال و ابهامی را با ما در میان بگذارید.

از طریق صفحه تماس با ما | از طریق پشتیبانی در تلگرام

One thought on “۱۰ نکته برای انتخاب مکان رویداد – قسمت دوم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *