۱۰ روش برای اجرای کم هزینه بازاریابی رویداد – قسمت اول

بازاریابی رویداد

درصد کمی از رویدادها بودجه فراوانی برای بازاریابی رویدادشان دارند. در اکثر مواقع برگزارکنندگان بودجه های محدودی دارند و بازاریابی اولین موردی است که بودجه آن را کاهش می دهند. بدون بازاریابی، فروشی ندارند و بدون فروش نیز پولی ندارند. به همین دلیل برگزارکنندگان سعی می کنند بودجه مناسبی را برای این کار در نظر بگیرند.

در این مقاله شما یاد می گیرید که چگونه بازاریابی رویداد خود را با بودجه محدود اجرایی کنید.

بوت استرپینگ (اجرا با کمترین هزینه ممکن)، توانایی برای اقدام کردن با منابع موجود (معمولا محدود) است. در این مقاله شما ۱۰ روش را می آموزید تا بازاریابی رویداد خود را با منابع محدود اجرا کنید و می توانید با هزینه کم رویداد خود را برگزار کنید.

  1. منظم باشید.

اگر بازارایابی را جدی نگیرید، به چیزی دست نخواهید یافت. اغلب برگزارکنندگان که بودجه محدودی دارند، درگیر جزئیات برنامه ریزی رویداد (از انتخاب فضای رویداد گرفته تا مدیریت خدمات رویداد) می شوند و این موضوع برای آنها هزینه زا خواهد بود. اگرچه این ها مهم است، اما اگر شما شرکت کننده نداشته باشید، رویدادی هم نخواهید داشت.

منظم بودن مهم تر از حل مساله کمبود بودجه است، چرا که در مورد کارهای اجرایی آسوده خاطر خواهید بود و می توانید تمرکز بیشتری بر روی بازاریابی رویداد خود داشته باشید. در مورد بودجه نیز شما می توانید کمبود بودجه خود را با داشتن خلاقیت و یک برنامه بازاریابی مناسب جبران کنید، به شرط آنکه واقعا برنامه ای برای بازاریابی داشته باشید. بنابراین داشتن یک برنامه مدون و مناسب بازاریابی مهمترین چیزی است که شما برای رویداد خود نیاز دارید.

  1. بزرگ فکر کنید.

اگر شما دائم نگران کمبود بودجه باشید، تصور و خلاقیت شما محدود می شود. با اعضای تیم در مورد بازاریابی جلسات طوفان ذهنی داشته باشید. از این طریق می توانید ایده ها و فرصت هایی را به رایگان بدست آورید که به شما کمک زیادی می کند. برای اجرایی کردن ایده هایی که نیاز به بودجه دارد می توانید به سراغ اسپانسر بروید.

برای بازاریابی یک رویداد نیاز داشتیم تا تبلیغی پشت اتوبوس داشته باشیم و این کار هزینه زیادی داشت، برای حل این مساله به سراغ اسپانسر رفتیم و به او اطمینان دادیم که برند او نیز در تبلیغات ما نمایش داده خواهد شد. بدین ترتیب بودجه مورد نظر را گرفتیم، تبلیغ رویدادمان را انجام دادیم و تاثیر زیادی در فروش بلیط رویدادمان داشت.

اسپانسرها نیز به این کار علاقه دارند و می خواهند در تبلیغات شما شرکت کنند تا خودشان نیز دیده شوند. اگر شما یک اسپانسر مناسب و مرتبط پیدا کنید، این همکاری می تواند یک رابطه برد-برد باشد. به عبارتی دیگر با این کار شما مخاطبان تان را با یکدیگر به اشتراک گذاشته اید.

  1. یک تیم مناسب تشکیل دهید.

شما نمی توانید به تنهایی کاری کنید. شما به تیمی متشکل از نویسندگان، طراحان، متخصصان فنی، طراحان وب، روابط عمومی و شبکه های اجتماعی نیاز دارید. این کار برای شما هزینه بر خواهد بود چرا که باید به این افراد پول بدهید. بنابراین بهتر است تیمی متشکل از داوطلبان تشکیل دهید.

به دنبال افراد و شرکت هایی باشید که می خواهند برای خودشان اسم و رسمی داشته باشند و حتی ممکن است برای رویدادتان اسپانسر شوند. شما باید با افراد زیادی صحبت کنید و از بین آنها، کسانی را که شایسته هستتند انتخاب کنید پول تنها راه برای پاداش به افراد نیست. دانش، محبوبیت و شبکه سازی بهترین مشوق ها برای انجام کارهای داوطلبانه هستند.

راه دیگر برای داشتن تیم، همکاری با مجموعه هایی هستند که خدمات برگزاری رویداد ارائه می دهند، شما می توانید با پرداخت درصدی از فروش بلیط با آنها همکاری داشته باشید.

  1. یک وبسایت عالی بسازید.

هیچ بهانه ای وجود ندارد که بتوانید داشتن یک وبسایت را انکار کنید. منابع زیادی وجود دارند که به کمک آنها می توانید با بودجه کمی وبسایت عالی داشته باشید.

وردپرس ارزان ترین و راحت ترین راه برای ساخت وبسایت است، از طرفی دارای قالب های متنوع و مناسب مخصوص رویداد می باشد. استفاده از وردپرس نیاز شما به یک وبسایت را به راحتی برطرف می کند.

همچنین شما باید زمانی را برای بهبود SEO سایت خود صرف کنید، ابزار گوگل آنالایتیکز و گوگل وب مستر تولز را استفاده کنید تا بتوانید تحلیلی از وبسایت خود داشته باشید. این دو موضوع تقریبا هزینه ای ندارند و برای وبسایت شما حیاتی است، اگر می خواهید در فضای آنلاین دیده شوید و میزان موفقیت بازاریابی رویداد خود را پیگیری کنید، بهتر است این موارد را ااجرا کنید.

با داشتن یک وبسایت عالی و رعایت دو اصل بالا می توانید تعدای زیادی از بلیط های خود را به این روش به فروش برسانید.

اگر در این مورد تخصصی ندارید، می توانید این کار را به متخصصان واگذار کنید تا با تخصصی که دارند این کار را برایتان انجام دهند.

  1. توجه دیگران را جلب کنید.

برای این کار از یک سخنران یا شخصیت معروف ( سلبریتی ها، افراد مشهور در حوزه های خاص و…) در رویدادتان استفاده کنید. این امر باعث می شود تا توجهات به رویداد شما جلب شود. این را در نظر داشته باشید که شما نیز باید ارزشی را به این افراد ارائه دهید. می توانید قسمتی ازبودجه رویداد خود را برای این کار در نظر بگیرید یا کاری کنید که آنها بیشتر دیده شوند( به برندسازی شخصی آنها کمک کنید). در هر صورت مطمئن شوید که اگر این کار را می خواهید انجام دهید باید از همه ابزارهایتان برای بازاریابی و ایجاد یک طوفان تبلیغاتی استفاده کنید. چرا که این کار هزینه زیادی برای شما دارد و باید بتوانید از آن نتیجه خوبی بگیرید

قسمت دوم مقاله رو میتونید از اینجا مطالعه کنید.

شما چه اطلاعات یا تجربه ای در این زمینه دارید؟ وقتی که بودجه محدود دارید، چه کاری انجام میدید تا بتونید بلیط هاتون رو به فروش برسونید؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *