۱۰ روش برای اجرای کم هزینه بازاریابی رویداد – قسمت دوم

بازاریابی رویداد

برگزارکنندگان رویداد، اکثر مواقع با کمبود بودجه برای بازاریابی مواجه می شوند. اما از آنجایی که بازاریابی رویداد نقش بسیاری در فروش بلیط رویداد دارد نمی توان این موضوع را نادیده کرد و به راحتی از آن عبور کرد. بنابراین بهتر است با استفاده از تکنیک های کم هزینه ای که وجود دارد بازاریابی رویداد را اجرا کرد تا بتوانیم بلیط های آن را بفروشیم.

در مقاله قبلی ۵ روش مناسب و کاربردی را توضیح دادیم. در این مقاله قصد داریم به ارائه چند روش دیگر بپردازیم.

  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی یکی از روش های کم هزینه می باشد که بوسیله آن می توانید صدای خود را به گوش مخاطبان تان برسانید. با رسانه های اجتماعی نه تنها صدای تان به گوش مخاطبان تان می رسد، بلکه مخاطب مخاطبان تان نیز صدای شما را می شنود.

اکثر رسانه های اجتماعی رایگان هستند، اما اگر قصد دارید در آنها تبلیغ کنید باید کمی هزینه کنید، درست است که این کار کمی هزینه بر است اما اگر تیمی برای این کار داشته باشید، این کار با قدرت و تاثیر بیشتری انجام خواهد شد.

  • از نویسندگان مهمان بخواهید برای شما بنویسند.

قلب هر کمپین بازاریابی خوبی، تولید محتوای عالی می باشد. استخدام نویسندگان حرفه ای برای این کار، امری پرهزینه است. بنابراین یک تاکتیک بوت استرپینگ برای این کار این است که از نویسندگان مهمان استفاده کنید تا محتوا و مطالب شان را در وبسایت شما منتشر کنند.

شما می توانید از سخنرانان، نمایش دهندگان، مهمانان و اسپانسرها بخواهید که در مورد رویدادتان بنویسند و آن را در وبسایت رویداد، منتشر کنند. بسیاری از افراد خوشحال می شوند تا از این فرصت برای معرفی خودشان استفاده کنند.

  • خبرساز باشید.

اگر بتوانید کاری کنید که توجه رسانه ها به شما جذب شود، به طور بالقوه به ملیون ها نفر از مردم به طور رایگان دسترسی پیدا کرده اید. روزنامه ها، تلوزیون و رادیو به طور مداوم به دنبال شکار اخبار و داستان های جذاب هستند. بنابراین برای استفاده از قدرت نفوذ رسانه ها، شما نیاز دارید تا رویدادتان جالب باشد و ارزش خبری داشته باشد.

اکثر رسانه ها به تنهایی به لیست سخنرانان تان علاقمند نیستند حتی اگر از شخصیت های معروف و سلبریتی ها در برنامه تان استفاده کنید،البته تا زمانی که آنها را به رویدادتان علاقمند کنید. یک داستان انسانی جالب، موثرترین روش برای جلب توجه رسانه هاست. یک داستان انسانی که همراه با یک تصویر خوب مربوط به آن باشد، بهتر است.

  • از پایگاه داده ایمیلی خود استفاده کنید.

ارسال ایمیل هدفمند یکی از موثرترین روش ها برای دستیابی به مخاطبان است. اگر تا به الان لیستی ندارید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید. از همین الان اقدام کنید، دیتابیس ایمیل شما، پایه و اساس بازاریابی شماست.

اگر دیتابیسی دارید، آن را وارد سیستم های بازاریابی ایمیلی مانند mailchimp و mailerlite کنید. هدف از این کار این است که به راحتی بتوانید ایمیل ها را به مخاطبان ارسال کنید و رفتار و پاسخ آنها را دنبال کنید. برای ارسال و بازاریابی ایمیلی ابزارهای زیادی وجود دارد که موثرترین و ارزانترین آنها همین دو موردی که عنوان شد، هستند.

  • مشتاق و پرهیجان باشید.

بهترین دارایی برای بازاریابی، خودتان و تیم تان هستید. اگر شما در مورد رویدادتان هیجان زده و مشتاق باشید، دیگران نیز نسبت به آن کنجکاو می شوند. کار اصلی شما این است که الهام بخش افرادی که اطرفتان هستند باشید، به آنها نشان دهید که چرا این رویداد برایشان مفید است و شما در تلاش هستید که آن را برگزار کنید. چیزی که از حس و قلب شما نسبت به رویدادتان منتشر می شود، برای دیگران متقاعدکننده تر است.

در مجموع:

تمام این تاکتیک های با این ۳ شرط جوابگو هستند:

  • شما محتوای باارزش دارید.

  • مخاطبانی برای محتوایتان دارید.

  • بلیط های شما برای مخاطبان مقرون به صرفه ست.

خیلی خوب بود اگر بودجه زیادی برای بازاریابی داشتید، اما حالا که ندارید از این تاکتیک ها به صورت صحیح و کامل استفاده کنید تا بتوانید رویداد را به خوبی برگزار کنید و پول خوبی بدست بیارید.

شما چه اطلاعات یا تجربه ای در این زمینه دارید؟ وقتی که بودجه محدود دارید، چه کاری انجام میدید تا بتونید بلیط هاتون رو به فروش برسونید؟

قسمت اول این مقاله را از اینجا بخوانید

One thought on “۱۰ روش برای اجرای کم هزینه بازاریابی رویداد – قسمت دوم

پاسخ دادن به سهیل لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *