نحوه فروش بلیط رویداد (قسمت اول)
به عنوان برگزار کننده یک رویداد در هرزمینه ای این مورد را باید در نظر داشت که موفقیت یک رویداد بستگی به میزان تبلیغات و استراتژی شما برای معرفی آن به مخاطبان شما دارد . در این پست از مرکز آموزش رویداد ، قصد داریم تا شما را با راهکار های تبلیغات و فروش بیشتر بلیط رویداد آشنا کنیم .
با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد نحوه فروش بلیط رویداد را بیاموزید.
۱-از وبسایت های متخصص در برگزاری رویداد کمک بگیرید
موضوع برگزاری رویداد شما مهم نیست ، مهم اینست که بتوانید با سازمان هایی که در زمینه رویداد شما فعالیت دارند ارتباط بگیرید . این روش کمک شایانی به جذب مخاطب بیشتر شما دارد .
۲-مکان مناسبی برای محل رویداد انتخاب کنید
تبلیغ به تنهایی در مورد رویداد ، به جذب و فروش بالای رویداد کمک نمیکند ، یکی دیگر از شاخصه های فروش خوب ، انتخاب مکان مناسب و تبلیغ آن است .
مثلا : من به عنوان شرکت کننده اگر بخواهم در یک رویداد صنعتی شرکت کنم ( دانشگاه صنعتی یا مرکز فنی حرفه ای ) دانشگاه صنعتی را انتخاب میکنم .
۳-مخاطبان رویداد های قبلی خود را در نظر داشته باشید
مخاطبانی که در رویداد های قبلی شما شرکت داشته اند ، برگ برنده برای شما هستند . قبل از هرچیز ، اطلاع رسانی به این افراد را شروع کنید .
۴-از آیتم خرید زود هنگام غافل نشوید
خرید زود هنگام ، امکانی بسیار مناسب برای ترغیب مخاطبان برای شرکت در رویداد های شماست .
میتوانید برای رویداد خود حداقل دو نوع بلیت معلوم کنید :
۱ – بلیت زود هنگام ( باتخفیف قابل توجه )
۲ – بلیت معمولی
این دو نوع بلیت مخاطبان شما را تشویق به ثبت نام سریع میکند تا تخفیف بیشتری دریافت کنند .
۵-از بازوی شبکه های اجتماعی غافل نشوید
شبکه های اجتماعی به عنوان یک سکوی پرش و پرتاب برای رویداد شما به حساب میآیند . یک رویداد داشتن صفحه اینستاگرام ، و کانال تلگرامی برایش یک ضرورت به حساب می آید
۶-ارائه کد تخفیف به افراد خاص و دوستان
در پست قبلی و شماره چهارم ، ذکر کردیم که برای مخاطبین خود و ترغیب به شرکت در رویداد ، از دونوع بلیت استفاده کنید .
اما این سوال پیش میآید که دوستان و نزدیکان را چطور ترغیب کنیم ؟
امکانی که سامانه های ثبت رویداد دارند ، امکان ثبت کد تخفیف به مبالغ و درصد های دلخواه است . اگر رویداد مهمی را برگزار میکنید و وجود دوستان ونزدیکان خود را در رویدادتان با اهمیت میدانید ، میتوانید کد تخفیف صد در صدی ، یا نود درصدی به آنها ارائه کنید . ( تخفیفی بالاتر از بلیت های زودهنگام و عادی )
قسمت دوم این مقاله را در اینجا بخوانید.
One thought on “نحوه فروش بلیط رویداد (قسمت اول)”