معرفی انواع رویداد ها و اهداف آنها

انواع رویداد

 معرفی انواع رویداد ها و اهداف آنها

اصطلاحات مختلفی برای یک رویداد وجود دارد ، اما به طور کلی رویداد ، اتفاقی برای دور هم بودن افراد در زمینه ای خاص است . در ادامه به انواع رویداد ها اشاره میکنیم:

 سمینار :

از جمله رویداد های تخصصی و آموزشی هستند ، که هدفشان انتقال اطلاعات به صورت تخصصی به مخاطبان است . البته این جور رویداد ها میتواند موضوعش عمومی نیز باشد .

 کنفرانس ها :

کنفرانس ها به عنوان یک رویداد عمومی و کلی به حساب می آیند که اصولا در آنها از سخنرانان کلیدی استفاده میشود .

 فستیوال :

دور همی هایی که عموما به صورت جشن برگزار میشود و با موضوع سنت ، دین و فرهنگ همراه است .

 کارگاه (ورکشاپ ) :

ورکشاپ ها و سمینار ها تقریبا در یک موضوع فعالیت دارند اما میتوان گفت تفاوت اصلی آن با سمینار در کوچک بودن آن و فعالیت گروهی و بین اعضاست .

 سمپوزیوم :

به دورهمی و رویداد هایی گفته میشود که کارشناس یک رشته خاص حضور پیدا میکند و درمورد آن موضع خاص بحث میشود .

 دورهمی :

جلساتی که مشابه منافع سازمانی تشکیل میشوند و موضوع آن میتواند هرچیزی باشد . مثلا : پیاده روی ، کتابخوانی ، اشتراک ایده و . . .

 رویداد عرضه کالا :

اغلب در مقیاس های بزرگ و کلان برگزار میشود و هدف از این گونه رویداد ها معرفی یک محصول مهم است که علاوه بر مردم عادی ، خبرنگاران و وبلاگنویسان در این رویداد حضور دارند .

مجمع های عمومی سالانه (AGM) :

دورهمی هایی که شرکت های بزرگ اغلب انجام میدهند وطی این جلسات، سهامداران شرکت در مورد وضعیت آن از هیئت مدیره سوال می‌کنند و یا برای انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره گرد هم می‌آیند.

جلسه :

دورهمی هایی که برای بحث درمورد یک موضوع خاص صورت میگیرد و اکثرا در موسسات و شرکت ها این مورد قابل رویت است .

نمایشگاه :

نمایشگاه ها هم جزو رویداد ها و دورهمی ها به حساب می آیند که اکثرا شرکت ها و موسسات آخرین محصولات و دستاورد های خود را برای عرضه و تبلیغ گسترده در اختیار دید عموم قرار میدهند.

حال که به طور خلاصه با انواع رویداد ها آشنا شدیم و می دانیم که قصد برگزاری چه نوع رویدادی داریم، گام بعدی این است که بهترین فضای مناسب برای برگزاری رویداد را انتخاب کنیم. انتخاب بهترین مکان رویداد از بین خیل عظیمی از مکان های موجود در سطح شهر کافی دشوار و زمان بر است چرا که باید به تک تک انها مراجعه کنیم و زمان و هزینه زیادی را برای این کار صرف کنیم. برای راحت تر رانتخاب کردن و اجاره مکان رویداد خود می توانید به وبسایت ایوِیس مراجعه کنید و  لیست مکان های مناسب رویداد در سطح شهر خود را ببینید و با توجه به معیارهایتان، مکان مناسب برای رویداد خود را انتخاب کنید.

این را فراموش نکنیم که در انتخاب مکان رویداد باید نکاتی و معیارهایی را در نظر بگیریم تا بتوانیم مکان مناسبی را انتخاب کنیم. چرا که نوع مکان رویداد و فضای آن در رویداد تاثیر زیادی دارد. پیشنهاد میکنیم دو مقاله زیر را مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

۱۰ نکته برای انتخاب مکان رویداد – قسمت اول

۱۰ نکته برای انتخاب مکان رویداد – قسمت دوم

مشاهده مکان های مناسب برای برگزاری رویداد

——————————————————————————

تیم پشتیبانی ایوِیس مشتاقانه منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما عزیزان می باشد. هر گونه سوال و ابهامی را با ما در میان بگذارید.

از طریق صفحه تماس با ما | از طریق پشتیبانی در تلگرام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *